Menu

MARKETING & STRATEGIE

U wilt uw marketingaanpak over een andere boeg gooien? Met onze jarenlange ervaring in de communicatiesector, staat Proud Mary klaar om u het juiste marketingstrategisch advies te leveren, op maat van uw merk of onderneming. Ik fluister u goede raad in over merkpositionering en productlanceringen, stel marketing- en communicatieplannen op en geef ook gericht contentmarketing-advies. En dat steeds met een creatieve en unieke insteek.

Back to overviewClose overview

POSITIONERING BEPALEN

Marketing & strategie

Positionering bepalen van uw bedrijf of merk. Dat kan via de Proud Mary positioneringsoefening.

Positioneringsoefening zegt u?

Wat is dat nu juist? En waarvoor dient het? We streven er met deze oefening naar om een uniek DNA te definiëren voor uw merk of bedrijf. Een DNA dat u sterk onderscheidt van uw concurrenten zodat uw potentiële klanten weten waarom ze voor u moeten kiezen. En dan bedoelen we een veel uniekere boodschap dan goede prijs/kwaliteit en correcte service.

Vb. water is altijd vloeibaar, transparant en uiteraard om te drinken. Maar Spa Reine kiest voor de positionering: zuiver bronwater, Perrier voor het water met een hoekje af, Bru voor het parelende water dat het eten laat smaken, … de gekozen invalshoek bepaalt de rest van hun communicatie en de daaruit volgende acties. Een duidelijk en uniek verhaal maakt dat de consument makkelijker zijn keuze kan maken.

De oefening heeft als eindresultaat een "brandfundamental report" waarin de kernbegrippen van het merk of bedrijf in beschreven staan. Dit report is tevens het inhoudelijke kader voor de rest van alle communicatie. En meteen ook de basis van waaruit alle creatieve communicatietools ontwikkeld worden.

Proud Mary heeft reeds voor tal van bedrijven een positioneringsoefening uitgevoerd, waaronder voor het Bertinus Collectief, Xavies' en Lucie's, Pasta Ti, Spica, SB Concepts, en nog veel meer. Elk heeft aan de hand van de Proud Mary (her)positioneringsoefening reeds zijn of haar uniek verhaal gecreëerd.

METHODE
We starten met een kwantitatieve concurrentieanalyse: een overzicht van concurrenten en hun positionering. Zo is het meteen duidelijk welke positioneringswoorden niet gewenst zijn om onderscheidend te zijn. Kwaliteit, prijs en service zijn niet de woorden die we zoeken om een beklijvend en onderscheidend verhaal te vertellen. Na deze kleine analyse kunnen ze zelf aan de slag.

SPREKENDE BEELDEN
Elke groep kan een keuze maken uit meer dan 250 beelden. Iedereen kiest individueel 5 à 6 beelden die volgens hem of haar het bedrijf vertegenwoordigt. In deze interactieve workshop komt iedereen gelijk aan bod. Er zijn ook geen foute associaties, want we vragen een persoonlijke visie. Het interessante van de oefening zit in het feit dat iedereen van elkaar hoort hoe hij/zij het bedrijf/merk percipieert. Doel van de oefening is onder meer om de neuzen van het gehele team in dezelfde richting te krijgen. Daarom is stap 3 uitermate belangrijk: na de individuele keuze van de beelden en het geven van de uitleg bij de beelden, moet men onder elkaar beslissen welke beelden er uitvallen om zo de beelden over te houden waar iedereen het mee eens is.

BEELDENDE WOORDEN
Na de beelden voeren we dezelfde oefening uit met woorden. Iedereen komt aan bod: zowel zij die een meer visuele beleving hebben als zij die woorden meer tot zich laten spreken. We houden opnieuw 6 woorden over. Met deze woorden maken we onze positioneringstekst: beknopt en to-the-point. Deze tekst is de kern van je positionering. Hij is ook de basis voor alle komende communicatie. Naast de beknopte positioneringstekst hebben we ook per positioneringswaarde een tekst die dieper ingaat op de inhoud van de waarde zelf.

COMPLIMENTEN & TESTIMONIALS
Onze klanten zijn alvast keer op keer verrast en vooral praktisch verder geholpen na een Proud Mary workshop. Lees hier alvast enkele testimonials.

CONTACT

bel ons 0497 55 15 09 of 051 80 77 90

mail ons tina@proudmary.be

Of kom langs

Je kan Proud Mary vinden in de Sint Petrus en Paulusstraat 61. Sla je afrit 7 Haven af, dan neem je de Mandellaan, rij je de spoorweg over richting Rumbeke en kom je erop uit. Heb je afrit 6 genomen, Roeselare-Rumbeke dan rij je via de N36, de Oekensestraat in, langs de markt van Rumbeke de Sint Petrus en Paulusstraat in. Wij zitten op de hoek.

Sint Petrus en Paulusstraat 61
8800 Roeselare

Facturatiegegevens

bvba Admiraal - Proud Mary - Sint Petrus en Paulusstraat 61 - 8800 Roeselare
BE 0838.936.766 - IBAN BE 89 00 16 5020 1685 - BIC GEBA BE BB

Sluiten