Menu

Een levende foto? Is dat een foto met beweging of een filmpje dat stilstaat? Wel het is een combinatie. We filmen een bepaald beeld en gaan dan 1 moment bevriezen maar laten bepaalde geselecteerde elementen toch verder bewegen. Het resultaat is een opvallend maar bevreemdend beeld dat steevast de aandacht trekt. In welke mate beïnvloedt het gebruik van living pictures de click-rate op bvb. Facebook of andere social media? We voerden zelf ook reeds een aantal tests uit om het effect te meten. 

Wat is het verschil tussen advertenties met stilstaande beelden en advertenties met de nieuwe, moderne cinemagraphs? Bij PepsiCo deed men de proef op de som. Om het resultaat correct te meten aan de hand van de controlegroep, werd het budget van de campagne gelijkmatig verdeeld onder cinemagraphs en stilstaande beelden uit dezelfde video en dit met identieke doelgroep parameters. Het PepsiCo Digitaal Team beschikt over zo’n 1,1 miljoen personen in de Verenigde Staten binnen hun doelgroep. Dit wil zeggen: 1,1 miljoen individuen die zowel demografisch overeenstemmen met de gewenste doelgroep alsook bekend zijn met online advertenties en het online nieuwsoverzicht van Facebook.
De campagne overbrugde in totaal zo’n 5,62 miljoen impressies in de loop van acht dagen. Het resultaat? Cinemagraphs en hun populariteit dragen overduidelijk de bovenhand. Zo sterk dat we misschien best even onze ogen uitwrijven?! 

Hierbij alvast wat concrete cijfers:

We meten een stijging van maar liefst 75% in de doorklikratio en dit enkel en alleen nog maar op foto-gebaseerde advertenties. De advertenties met stilstaande beelden genereren een kleine doorklikratio van 0,27%, terwijl de cinemagraphs maar liefst 0,47% doorklikratio genereren.
Via de cinemagraphs werd maar liefst 51 keer méér engagement gemeten! 22% van de kijkers besloot, bij het openen van de advertentie, ook te blijven kijken en genoot van de volledige advertentie, wat bij stilstaande beelden veel minder het geval is.

"Als Digitaal Team, mét ervaring en testcijfers die ons omver blazen, raden we dan ook cinemagraphs ten sterkste aan! Wij maken er alvast ons nieuw medium van om in de toekomst onze merken te gaan promoten! "– Kelli McIntosch, senior marketing manager and digital customer solutions @ PepsiCo.
Facebook ondersteunt nu ook auto-looping en auto-play van video’s op het nieuwsoverzicht. Zo worden cinemagraphs een medium met een laag budget maar hoge impact en tevens ook een geoptimaliseerde vervanger van de verouderde, stilstaande beelden. 

Bekijk de Pepsi cinemagraph. Het Cartier voorbeeld komt van Cinemagraphs

Bekijk onze test op Facebook met wapperend haar of never ending wine-glass

CONTACT

bel ons 0497 55 15 09 of 051 80 77 90

mail ons tina@proudmary.be

Of kom langs

Je kan Proud Mary vinden in de Sint Petrus en Paulusstraat 61. Sla je afrit 7 Haven af, dan neem je de Mandellaan, rij je de spoorweg over richting Rumbeke en kom je erop uit. Heb je afrit 6 genomen, Roeselare-Rumbeke dan rij je via de N36, de Oekensestraat in, langs de markt van Rumbeke de Sint Petrus en Paulusstraat in. Wij zitten op de hoek.

Sint Petrus en Paulusstraat 61
8800 Roeselare

Facturatiegegevens

bvba Admiraal - Proud Mary - Sint Petrus en Paulusstraat 61 - 8800 Roeselare
BE 0838.936.766 - IBAN BE 89 00 16 5020 1685 - BIC GEBA BE BB

Sluiten