Menu

Klanttevredenheid is het product van alle deelervaringen met uw organisatie. Eén misser heeft gevolgen voor de hele klantbeleving. We stellen de customer journey en de contactmomenten vast, meten de prestaties bij deze touchpoints en sporen knelpunten op. Zo kan je doeltreffend verbeteringen doorvoeren en jouw rendement verhogen. Aan de hand van deze sales funnel zorg je er dan ook voor dat je vooruit gaat en groeit.

AANDACHT/AANTREKKEN = BEHOEFTE
De klant ervaart een behoefte, zoals “ik wil op vakantie” of “mijn uitlaat is kapot”. Deze behoefte is de trigger voor de volgende stap: oriëntatie op mogelijkheden om de behoefte te bevredigen.

AFWEGING/CONVERTEREN = ORIËNTATIE
De klant gaat op zoek naar oplossingen voor zijn behoefte. Hij oriënteert zich op aanbieders en op productcategorieën. Laat hij een kapotte wasdroger bijvoorbeeld repareren of koopt hij een nieuwe?

AFWEGING VAN ALTERNATIEVEN
De klant heeft een shortlist met alternatieven en maakt een afweging op basis van prijs, specificaties en emotionele overwegingen. Ook de verkoper en de sociale omgeving spelen een belangrijke rol.

ACTIE/AANKOOP/ENGAGEREN
De klant heeft een keuze gemaakt en heeft een koopintentie voor een specifiek product of een bepaalde dienst. Hij neemt het product of de dienst af in de fysieke winkel of in de webshop.

ALTIJD = CONSUMPTIE
De klant is klaar om het product in gebruik te nemen, eventueel met behulp van bijvoorbeeld een handleiding. Als consumptie niet (helemaal) lukt, ontstaan prangende vragen en klachten.

ADVOCAAT/CONNECTEREN = EVALUATIE
De klant heeft het product of de dienst in gebruik genomen en heeft positieve of negatieve ervaringen opgedaan. Op basis hiervan bepaalt hij of hij een herhaalaankoop zal overwegen.

AAN DE SLAG

Geïnteresseerd om eens wat dieper in te gaan op die sales funnel? Om neer te pennen wat voor jouw klant, jouw onderneming van toepassing is? Download deze hieronder. We geven je tegelijkertijd ook een levelschema mee met de niveaus van bewustzijn in communicatie. Een leerrijke tool waar ook jij mee aan de slag kan. Succes!

SALES FUNNEL & LEVELSCHEMA

CONTACT

bel ons 0497 55 15 09 of 051 80 77 90

mail ons tina@proudmary.be

Of kom langs

Je kan Proud Mary vinden in de Sint Petrus en Paulusstraat 61. Sla je afrit 7 Haven af, dan neem je de Mandellaan, rij je de spoorweg over richting Rumbeke en kom je erop uit. Heb je afrit 6 genomen, Roeselare-Rumbeke dan rij je via de N36, de Oekensestraat in, langs de markt van Rumbeke de Sint Petrus en Paulusstraat in. Wij zitten op de hoek.

Sint Petrus en Paulusstraat 61
8800 Roeselare

Facturatiegegevens

bvba Admiraal - Proud Mary - Sint Petrus en Paulusstraat 61 - 8800 Roeselare
BE 0838.936.766 - IBAN BE 89 00 16 5020 1685 - BIC GEBA BE BB

Sluiten