Menu

Content marketing heeft de laatste jaren haar rol geclaimd in de online wereld. Iedereen is er nu wel van overtuigd dat je zonder goede content niet meer opgemerkt wordt. Maar elke content marketeer worstelt wel met twee demonen: inspiratie en discipline.

80% of success is just showing up

Wat inspiratie betreft, verwijzen we graag naar de Proud Mary content marketing workshop. Vandaag focussen we even op die andere andere demon: discipline. Zoals in: 'vandaag heb je een heel mooie post of gemaakt en die krijgt flink wat engagement. Eind deze week meer van dat', neem je je dan voor. Maar eerst wat dringendere zaken zoals… Ongeveer alles, eigenlijk. En het is zo druk druk druk. Drie weken later staat die eerste post nog steeds bovenaan jouw tijdslijn. Klinkt dat bekend?

Zoals Woody allen ooit zei: "80% of success is just showing up". Een moment vastklikken in je agenda om je posts te creëren is dan ook cruciaal. En gelukkig helpt ook de technologie een handje. Er bestaan heel wat tools om posts vooraf in te plannen op je sociale media. Ze zijn een zegen voor iedereen die heel wat aan het hoofd heeft. Maar één kanaal valt steevast tussen de plooien: Instagram. 

Desktop revolutie

Instagram werd vanaf het begin ontwikkeld voor mobiel gebruik. Terwijl je LinkedIn of Facebook steeds vanop je computer kon beheren, was Instagram vanaf dag één een platform voor de mobiele generatie. Shoot it, edit it, post it. Je smartphone is al wat je nodig hebt om je boodschap in de wijde wereld te krijgen.

En dat wordt vaak een probleem. Beheerders van bedrijfspagina's die hun content vaak niet 'on the go' creëren, maar die liefst op de computer maken met beeldmateriaal van op hun server. En dat liefst vooraf inplannen. Zonder tools zoals ContentCal, Kontentino, Buffer of Later wordt het een heel gedoe om posts op de gewenste tijdstippen live te krijgen.

Wie nog geen gebruik maakt van zo'n software mag nu alvast een klein vreugdedansje doen, want sinds een paar dagen is de mogelijkheid om de creëren én in te plannen voor Instagram ingebakken in… Facebook. Dat is niet minder dan een revolutie!

Aan de slag

Voor je begint, controleer je best of je jouw Instagrampagina al hebt omgezet van een privé- naar bedrijfspagina. Daarna surf je gewoon naar je Facebook startpagina. Als het goed is, zie je in de beheerderstabs 'Studio voor Makers'. Die brengt je naar gepubliceerde en geplande Facebookberichten. We zullen snel ondervinden dat maken en plannen voor Instagram heel goed lijkt op de werkwijze bij Facebook. Ook als je Makers Studio nog niet gebruikt, wordt het kinderspel.

Naast het Facebookicoon in het midden bovenaan, vind je nu ook het Instagram logo. Dat brengt ons op de tab waar we makkelijk kunnen inloggen op onze Instagram pagina('s). De eerste keer moet je die natuurlijk eerst koppelen, maar ook dat gaat vlotjes. Wanneer je pagina gekoppeld is, kan je meteen aan de slag om een nieuw bericht te maken. Opmerkelijk is dat je ook kan creëren voor IGTV, maar nog niet voor Stories. Hopelijk kunnen we snel van deze feature gebruik maken!

Ook het maken van het bericht is intuïtief. Handig is dat je 'op z'n Twitters' ziet hoeveel tekens, captions en hashtags je nog kan gebruiken in je bericht. Je beeldmateriaal hoeft overigens niet eens op je computer of netwerk te staan: je kan makkelijk beeldmateriaal van je Facebook account hergebruiken. Wanneer je bericht klaar is, kies je of je meteen wil publiceren of je bericht in de toekomst wil laten verschijnen. 

Op het moment dat we deze blog schrijven, is de feature nog nagelnieuw. Zelfs Facebook heeft er nog niet over gecommuniceerd. Het is dus goed mogelijk dat ze die geleidelijk aan zullen uitrollen en dat je er zelf nog even op moet wachten in jouw account. Maar voor wie voornamelijk gebruik maakt van Facebook en Instagram is dit een gigantische stap vooruit. Aan jou deze mogelijkheid te gebruiken om nu ook je Instagram bedrijfspagina actueel te houden.

Happy planning!

 

Zelf een solide content marketingstrategie uitbouwen?

De Proud Mary Content Marketing Workshop is een hands-on aanpak voor een vliegende start. Bel ons vandaag nog voor meer informatie: 051 80 77 90

CONTACT

bel ons 0497 55 15 09 of 051 80 77 90

mail ons tina@proudmary.be

Of kom langs

Je kan Proud Mary vinden in de Sint Petrus en Paulusstraat 61. Sla je afrit 7 Haven af, dan neem je de Mandellaan, rij je de spoorweg over richting Rumbeke en kom je erop uit. Heb je afrit 6 genomen, Roeselare-Rumbeke dan rij je via de N36, de Oekensestraat in, langs de markt van Rumbeke de Sint Petrus en Paulusstraat in. Wij zitten op de hoek.

Sint Petrus en Paulusstraat 61
8800 Roeselare

Facturatiegegevens

bvba Admiraal - Proud Mary - Sint Petrus en Paulusstraat 61 - 8800 Roeselare
BE 0838.936.766 - IBAN BE 89 00 16 5020 1685 - BIC GEBA BE BB

Sluiten