Op een creatieve manier je boodschap overbrengen, je verhaal vertellen vergt niet alleen moed maar ook een open mind.
Laat je inspireren door de concurentie
Veel marketeers vinden andere campagnes heel leuk, gedurfd of grappig maar durven zelf die richting niet uit te gaan. Nochtans is een bepaalde mate van artistieke vrijheid noodzakelijk om tot authentieke en succesvolle ideeën te komen.
Een sterk creatief concept
Door eerst een inhoudelijke positioneringsoefening uit te voeren is er alvast een consensus over het te vertellen verhaal. Een ideaal vertrekpunt om een passend creatief concept te ontwikkelen. We spreken bewust van concept en niet van één beeld. Want een sterk creatief concept of creatieve invalshoek moet flexibel zijn. Flexibel in toepassing. Flexibel toe te passen naar zowel persona als naar kanaal.
Kies voor langdurige, consistente campagnes
Bovendien moet een creatief concept geen kortstondige hype creëren. Je moet kiezen voor langdurige, consistente campagnes, waarin steeds weer dezelfde boodschap wordt uitgedragen. Je creëert bovendien herkenbaarheid. En herkenbaarheid leidt tot meer vertrouwen en meer sales.
Wil je ook je inhoudelijke verhaal creatief vertalen? Contacteer ons.