Menu

23.11.2018

DE KRACHT VAN EEN STERK CREATIEF CONCEPT BINNEN EEN HR-CAMPAGNE

Een sterk creatief concept kan een technische of complexe boodschap creatief en eenvoudig uitleggen. Het raakt mensen emotioneel, brengt ze aan het lachen of doet ze nadenken.

EEN STERK IDEE IS GELD WAARD
Eenmaal je interne waarden vast staan, kan je er ook mee aan de slag. Niet alleen intern, maar ook in je communicatie-uitingen naar de buitenwereld. Als basis voor een sterke HR-campagne bijvoorbeeld. En we gebruiken hier bewust het woord ‘sterk’, want ook in HR-communicatie biedt een creatief concept een absolute meerwaarde.

CREATIEF CONCEPT VERSUS LEUK IDEETJE
De consument wordt vandaag overspoeld met communicatieprikkels. Opvallen is dus de boodschap. En dat kan met een sterk en origineel concept. Het is belangrijk om hier het onderscheid te maken tussen een creatief concept en ‘gewoon’ een leuk ideetje. Een leuk idee is iets waarvan je denkt ‘goed gevonden’, maar dat je ook maar één keer of op één drager kan gebruiken. Het is een one-shot die misschien wel opvalt, maar die geen consistentie in je communicatie brengt. Een creatief concept daarentegen kan je doortrekken over verschillende campagnes heen en op verschillende dragers.

COMPLEX WORDT EENVOUDIG
Een sterk creatief concept kan een technische of complexe boodschap creatief en eenvoudig uitleggen. Het raakt mensen emotioneel, brengt ze aan het lachen of doet ze nadenken. En dat is cruciaal in deze tijden van ‘over-informatie’. Het biedt een unieke identiteit aan het bedrijf of merk die het ordinaire overstijgt. Het is méér dan gemiddeld. Want wie wil ‘middle of the road’ zijn? Bovendien is een sterk creatief concept zoals we hierboven aanhaalden flexibel inzetbaar en perfect in te passen in een geïntegreerde communicatieaanpak. In het specifieke geval van een HR-campagne straalt de creativiteit van je concept ook af op jouw imago als werkgever. Want een bedrijf met zo’n leuke rekruteringscampagne moet wel een leuke plek om te werken zijn, niet? Kiezen voor een creatief concept is ook kiezen voor continuïteit en consistentie in de communicatie. 

CONTACT

bel ons 0497 55 15 09 of 051 80 77 90

mail ons tina@proudmary.be

Of kom langs

Je kan Proud Mary vinden in de Sint Petrus en Paulusstraat 61. Sla je afrit 7 Haven af, dan neem je de Mandellaan, rij je de spoorweg over richting Rumbeke en kom je erop uit. Heb je afrit 6 genomen, Roeselare-Rumbeke dan rij je via de N36, de Oekensestraat in, langs de markt van Rumbeke de Sint Petrus en Paulusstraat in. Wij zitten op de hoek.

Sint Petrus en Paulusstraat 61
8800 Roeselare

Facturatiegegevens

bvba Admiraal - Proud Mary - Sint Petrus en Paulusstraat 61 - 8800 Roeselare
BE 0838.936.766 - IBAN BE 89 00 16 5020 1685 - BIC GEBA BE BB

Sluiten