Menu

Door samen met je medewerkers de interne-waarden-oefening te doen, betrek je hen in het groeiproces van jouw en hun bedrijf.

HELP, EEN GROEISPURT ACHTER DE RUG
Kreeg je bedrijf het voorbije jaar een groeispurt? Dan kan het best gebeuren dat je plots behoefte krijgt aan het definiëren van interne waarden. Tijdens de startjaren met beperkt personeel kon je makkelijker je eigen drijfveer duidelijk maken aan je (beperkt) aantal personeelsleden. Na een groeispurt kan dit plots lastig zijn. Je kent niet meer alle personeelsleden persoonlijk, je kan minder tijd besteden samen met hen. En dan merk je plots dat zij je drijfveren niet kennen. Tijd om hetgeen in jouw hoofd zit te officialiseren en neer te schrijven. Zodat ook de nieuwe en toekomstige medewerkers weten waarom jij destijds begonnen bent en welke waarden je drijven. De waarden zullen hen de weg wijzen, en drijven je onderneming de kant op die je echt uit wil. 

GEEN GEDACHTEN LEZEN
De waarden ontstaan meestal uit wat jij – als zaakvoerder – waardevol vindt. In het verleden gebeurde dat op een organische manier, omdat je alleen werkte of met een kleine groep vertrouwelingen. Die waarden stuurden jou in hoe je de zaken aanpakt en verduidelijkten waarom het je bepaalde dingen doet. Maar nu je bedrijf aan het boomen is en je personeelsbestand meegroeit, zijn die interne waarden niet meer zo evident. Je medewerkers kunnen je gedachten niet lezen en willen dus duidelijkheid.

SAMEN AAN DE SLAG
Door samen met je medewerkers de interne-waarden-oefening te doen, betrek je hen in het groeiproces van jouw en hun bedrijf. Samen bepalen jullie welke waarden jullie bedrijf onderscheiden van andere spelers op de markt en hoe die verbeeld kunnen worden. Door dit samen te doen, maak je van je medewerkers ook ambassadeurs van je groeiende en bloeiende bedrijf. 

WAR FOR TALENT
Nu je bedrijf een groeispurt doorgemaakt heeft, heb je vast ook nieuwe krachten nodig. En bij voorkeur de beste krachten. Niet evident in tijden van lage werkloosheid en war for talent. Voor je in het wilde weg begint aan te werven of te adverteren, is het belangrijk te bepalen waar je bedrijf voor staat en dus de kernwaarden te bepalen. Die vormen het fundament van een succesvolle interne-waarden-campagne. Het bepalen van de kernwaarden is dus de eerste stap. Beantwoord vragen zoals: Wie zijn we? Waar staan we voor? Wat verbindt ons? Waar doen we het voor? Waar geloven we in? Belangrijk is dat iedereen in je onderneming doordrongen is van de kernwaarden. Zijn de kernwaarden nieuw? Investeer dan tijd en energie in een employer branding campagne. Hiermee maak je je medewerkers vertrouwd met de kernwaarden. Het is een middel om hen te engageren. Pas daarna kan je een interne-waarden-campagne intern en/of extern succesvol opzetten.

CONTACT

bel ons 0497 55 15 09 of 051 80 77 90

mail ons tina@proudmary.be

Of kom langs

Je kan Proud Mary vinden in de Sint Petrus en Paulusstraat 61. Sla je afrit 7 Haven af, dan neem je de Mandellaan, rij je de spoorweg over richting Rumbeke en kom je erop uit. Heb je afrit 6 genomen, Roeselare-Rumbeke dan rij je via de N36, de Oekensestraat in, langs de markt van Rumbeke de Sint Petrus en Paulusstraat in. Wij zitten op de hoek.

Sint Petrus en Paulusstraat 61
8800 Roeselare

Facturatiegegevens

bvba Admiraal - Proud Mary - Sint Petrus en Paulusstraat 61 - 8800 Roeselare
BE 0838.936.766 - IBAN BE 89 00 16 5020 1685 - BIC GEBA BE BB

Sluiten