Overzicht

Persona-denken

Campagne
Afbeelding
ProudMary_Blog_Persona-Denken

Voor wie creëer je een campagne? Dankzij persona's ontwikkel je een campagne op het lijf geschreven van de beoogde doelgroep.

Ken je doelgroep
Voor wie creëer je een campagne? Welke behoefte of welke frustraties spelen er bij je doelgroep? Dat is belangrijke input die je moet weten voordat je een campagne opstart. De diverse persona die je wil bereiken niet enkel kennen, maar ook begrijpen helpt je al voor de helft op weg. Bovendien zit er veel ruimte voor creativiteit in het begrijpen van de mens achter de persona. Door in te spelen op zijn eigenheid, zijn leefwereld, zijn manier van denken heb je sneller zijn aandacht te pakken.

Diverse campagnes?
Heb je dan per persona een andere campagne nodig? Neen, dat hoeft niet. Want dat is niet alleen een versnippering van je budget, het is ook een gemiste kans om via een overkoepelend concept meer waarde te creëren en een sterkere campagne te ontwikkelen. Werk met een overkoepelend concept dat flexibel genoeg is om elke persona aan te spreken. Zeker in online campagnes perfect te segmenteren. Gericht en op maat je boodschap overbrengen loont. Succesvolle merken zijn in de toekomst zeker die merken die een diep begrip van de behoeftes en beweegredenen van een doelgroep hebben, en daar op een flexibele wijze op in kunnen spelen.

#middeleeuwengeleden
Dat ze campagnes middeleeuwen geleden reeds zo ontwikkelden wil ik betwijfelen. Maar de campagne van Yper museum is alvast een mooi voorbeeld van hoe je eenzelfde creatief concept toch kan personaliseren in functie van de beoogde persona. Door te kiezen voor een thema dat de persona’s aanbelangen, heb je meer betrokkenheid en aandacht. En toch kan je onder eenzelfde herkenbaar concept communiceren. Voor museum Yper hadden we de persona kinderen, jeugd, twintigers en onderwijzers. Ze kregen allemaal andere ads te zien. Maar allemaal onder het overkoepelende concept #middeleeuwengeleden.

Afbeelding
ProudMary_Blog_Persona-Denken_YperMuseum_Middeleeuwengeleden_Persona_Jongeren
Afbeelding
ProudMary_Blog_Persona-Denken_YperMuseum_Middeleeuwengeleden_Persona_Kinderen
Afbeelding
ProudMary_Blog_Persona-Denken_YperMuseum_Middeleeuwengeleden_Persona_Volwassenen
hold and drag

Hoe gaat het met jouw persona's?

Wil jij ook zo'n sterke campagne die jouw ideale doelgroep weet te pakken? Ontdek wat Proud Mary voor jou kan betekenen! Samen bepalen we jouw strategie, persona en concept. We werken uit en komen tot een prachtige campagne die scoort. Meer weten? Check onze trajecten via onderstaande knop!

Ontdek de trajecten

Ik wil gecontacteerd worden

BV Admiraal - Proud Mary
Sint Petrus en Paulusstraat 61
Roeselare
051 80 77 90

schrijf je in op onze nieuwsbrief

Je vindt ons hier

BV Admiraal - Proud Mary
Sint Petrus en Paulusstraat 61
Roeselare
051 80 77 90
tina@proudmary.be

BE 0838.936.766
IBAN BE89 0016 5020 1685
BIC GEBA BE BB