Menu

Als u storytelling toepast zoals het hoort, blijft het een waardevol communicatietool.

WHAT IS YOUR STORY?

“Storytelling" was de voorbije jaren een populaire marketing tool en zal dat nog wel even blijven. Maar zoals dat dikwijls gaat met populaire tools, wordt de term zelf vaak te pas en ten onpas en zelfs ten onrechte gebruikt. Bijzonder jammer maar de kracht van goede storytelling wordt er niet minder om. Als u storytelling toepast zoals het hoort, blijft het een waardevol communicatietool.

Maar hoe begint u aan storytelling? Met een positioneringsoefening verkrijgt u dat een bedrijf nadenkt over hun eigen unieke verhaal. Wat drijft hen? Wat zijn de waarden? Waarom moeten mensen hun product aanschaffen en niet dat van de concurrent? Deze kennis zit dikwijls dieper verborgen dan de kennis over bv. het rationele van het product (afmeting, materiaal, gewicht…) dat iedereen meteen hardop meedeelt. Maar met een positioneringsoefening komt dit heel organisch naar boven. En hun eigen verhaal krijgt vorm.

Maar pas op, het gaat niet om een (fictief) verhaal creëren enkel omdat het een krachtige tool is. Het gaat om uw eigen unieke verhaal naar de oppervlakte brengen omdat dat verhaal de krachtigste sales tool is. En dat is een groot verschil. Uw persoonlijke en unieke verhaal gebruiken om bloot te leggen waarom een klant bij uw onderneming moeten kopen.

Eerder dan opnieuw de rationale producteigenschappen mee te geven, want dat zet niet aan tot aankoop. Nee sorry, producteigenschappen beïnvloeden het gedrag meestal niet. Maar ‘het waarom’ triggert de mens wel. Waarom u vindt dat ze het moeten kopen, waarom u gelooft in uw eigen product. Inspireer hen. Laat hen nadenken. Ook al is het de tijd van data, het verhaal en de bijhorende emotionaliteit die daarbij los komt, is wat verkoopt. Mensen kopen graag iets wat “goed voelt”. En heel dikwijls zeggen de data dat product X geschikter zou zijn maar zegt “hun hart” dat ze toch beter voor product Z moeten gaan. Bij Proud Mary kunt u terecht omdat we overtuigd zijn dat trots doet groeien. Ons team helpt u om trots te communiceren over uw product of bedrijf. Om trots te zijn op uw werknemers en team. En dat is nu eenmaal belangrijk, want trots... doet groeien. 

Proud Mary helpt u dus groeien. Dat is de boodschap. En niet zozeer dat wij een logo voor u maken, een brochure creëren, een advertentiecampagne kunnen ontwikkelen, een marketingplan opstellen. Wat we voor alle duidelijkheid uiteraard wel doen. Onze boodschap is dat we u helpen groeien. Logo en brochure zijn de tools om dat te doen. Wat is uw verhaal? Waarom moet ik bij u kopen?

CONTACT

bel ons 0497 55 15 09 of 051 80 77 90

mail ons tina@proudmary.be

Of kom langs

Je kan Proud Mary vinden in de Sint Petrus en Paulusstraat 61. Sla je afrit 7 Haven af, dan neem je de Mandellaan, rij je de spoorweg over richting Rumbeke en kom je erop uit. Heb je afrit 6 genomen, Roeselare-Rumbeke dan rij je via de N36, de Oekensestraat in, langs de markt van Rumbeke de Sint Petrus en Paulusstraat in. Wij zitten op de hoek.

Sint Petrus en Paulusstraat 61
8800 Roeselare

Facturatiegegevens

bvba Admiraal - Proud Mary - Sint Petrus en Paulusstraat 61 - 8800 Roeselare
BE 0838.936.766 - IBAN BE 89 00 16 5020 1685 - BIC GEBA BE BB

Sluiten