Menu

TIP 1: BEPAAL OF VERFIJN JE KERNWAARDEN
JE DNA KENBAAR MAKEN

Ken je DNA en laat het kennen. Op een dag krijgt jouw bedrijf een plotse groeischeut, groeit het jou boven het hoofd. Teveel werk, te weinig mensen. Paniek. Maar waar vind je nu de juiste werknemers op vandaag? Hoe stel je bijvoorbeeld een vacature op die vertelt waar jouw bedrijf voor staat? Waarom potentiële werknemers overtuigd voor jou moeten kiezen, en niet voor je concurrenten? Tot vandaag moest jij de kernwaarden van je onderneming niet uitleggen omdat die waarden jou nu eenmaal op het lijf geschreven zijn. Omdat ze leven in je hoofd en in je handen. Dagdagelijks onderneem jij volgens de kern van die waarden. Je vaart op instinct. Je meert ergens aan op buikgevoel. Maar als groeier zoek je nu mensen die jouw waarden delen. Schrijf je kernwaarden neer, of verfijn ze, leer ze beter kennen zodat je die kernwaarden in je toekomstige werknemers kan spotten, herkennen. Vertel hen jouw DNA en ontdek zo de mensen waarop jij in de toekomst trots kan vertrouwen voor de groei van je onderneming. Win this war on talent!

TIP 2: ZET JE STRATEGIE  UIT, OOK QUA CONTENT MARKETING.
MAN WITH A PLAN, WOMAN WITH A VISION?

Je bedrijf groeit. Je krijgt meer mensen in dienst. Dat betekent meer observeren, aansturen, checken en dubbelchecken. De pionier van de start-up wordt een ander soort ondernemer. In de scaling up fase speel je niet langer soloslim. Neen, nu draait jouw onderneming mee op andere mensen. Dat vraagt om structuur. Je medewerkers willen weten waar jij naartoe vaart. Zodat ze jouw onderneming mee op koers kunnen houden. Zoek ook jij een behouden vaart? Teken dan een vaarroute uit, een strategisch plan. Roep je bemanning aan dek en vertel hen vol trots waar en waarom jouw onderneming ergens voor anker wil gaan. Of waarom je onderweg van koers verandert, op zoek naar nieuwe horizonten. Vertel het hen, betrek hen, geef hen eens een complimentje (all you need is lof!) en neem je team trots mee in je groeiverhaal. Eigen aan toppers - of het nu ondernemers, sporters of artiesten zijn - is het visionaire in hun DNA. Trots je doel voor ogen houden. En dé strategie in handen hebben om daar te geraken.

TIP 3: FUNDAMENT. RIJMT ZOWEL OP ACCIDENT ALS OP HAPPY END. GA TROTS VOOR DAT LAATSTE.
BOUW JIJ OP LOS ZAND?

Is jouw onderneming sterk aan het groeien, check dan zeker nog eens de fundamenten. Zit je missie goed? Zit je visie goed? Zit jij uniek gepositioneerd op de markt? Wat is de perceptie van je klanten én potentiële klanten? Hoe kan je die sturen? En hou jij je concurrenten in de gaten? Wat is hún positie? Waarin onderscheid jij je fundamenteel van hen? Kortom: mis als groeier de boot niet, bouw je bedrijf niet op drijfzand. Wordt het 'nen knock-out-djoef'? Neen!, jij gaat voor futureproof ondernemen!

TIP 4: MAAK TIJD VRIJ OM NAAR DE TOEKOMST TE KIJKEN. EN TE KUNNEN GROEIEN.
TIME OUT. TIJD OM AAN JE BEDRIJF TE WERKEN

De vorige tips uitwerken vraagt tijd. Je moet eens afstand kunnen nemen van je onderneming. En even niet werken in, maar aan je bedrijf. Ook belangrijk. Zonder je eens een dagje af. Weg van alle drukte, alle stress. Of ping pong met andere ondernemers/kennissen. Stel een compacte raad van advies samen. Of laat de interne knelpunten eens doorlichten door een extern expert. Die jou dan misschien weer op andere pijnpunten wijst waar jij nog niet aan gedacht had.

CONTACT

bel ons 0497 55 15 09 of 051 80 77 90

mail ons tina@proudmary.be

Of kom langs

Je kan Proud Mary vinden in de Sint Petrus en Paulusstraat 61. Sla je afrit 7 Haven af, dan neem je de Mandellaan, rij je de spoorweg over richting Rumbeke en kom je erop uit. Heb je afrit 6 genomen, Roeselare-Rumbeke dan rij je via de N36, de Oekensestraat in, langs de markt van Rumbeke de Sint Petrus en Paulusstraat in. Wij zitten op de hoek.

Sint Petrus en Paulusstraat 61
8800 Roeselare

Facturatiegegevens

bvba Admiraal - Proud Mary - Sint Petrus en Paulusstraat 61 - 8800 Roeselare
BE 0838.936.766 - IBAN BE 89 00 16 5020 1685 - BIC GEBA BE BB

Sluiten