Menu

TIP 1: Bepaal of verfijn uw kernwaarden. Uw DNA kenbaar maken.
Ken uw DNA en laat het kennen. Op een dag krijgt uw bedrijf een plotse groeischeut, groeit het boven uw hoofd. Teveel werk, te weinig mensen. Paniek. Maar waar vind u nu de juiste werknemers op vandaag? Hoe stelt u bijvoorbeeld een vacature op die vertelt waar uw bedrijf voor staat? Waarom potentiële werknemers overtuigd voor uw onderneming moeten kiezen, en niet voor uw concurrenten? Tot vandaag moest u de kernwaarden van uw onderneming niet uitleggen omdat die waarden u nu eenmaal op het lijf geschreven zijn. Omdat ze leven in uw hoofd en handen. Dagdagelijks onderneemt u volgens de kern van die waarden. U vaart op instinct. U meert ergens aan op buikgevoel. Maar als groeier zoekt u nu mensen die uw waarden delen. Schrijf uw kernwaarden neer, of verfijn ze, leer ze beter kennen zodat u die kernwaarden in toekomstige werknemers spot, herkent. Vertel hen uw DNA en ontdek zo de mensen waarop u in de toekomst trots vertrouwt voor de groei van uw onderneming. Win this war on talent!

TIP 2: Zet uw strategie uit, ook qua content marketing. Man with a plan, woman with a vision.
Uw bedrijf groeit. Je krijgt meer mensen in dienst. Dat betekent meer observeren, aansturen, checken en dubbelchecken. De pionier van de start-up wordt een ander soort ondernemer. In de scaling up fase speel je niet langer soloslim. Neen, nu draait jouw onderneming mee op andere mensen. Dat vraagt om structuur. Je medewerkers willen weten waar jij naartoe vaart. Zodat ze jouw onderneming mee op koers houden. Zoek ook jij een behouden vaart? Teken dan een vaarroute uit, een strategisch plan. Roep je bemanning aan dek en vertel hen vol trots waar en waarom jouw onderneming ergens voor anker wil gaan. Of waarom je onderweg van koers verandert, op zoek naar nieuwe horizonten. Vertel het hen, betrek hen, geef hen eens een complimentje (all you need is lof!) en neem je team trots mee in je groeiverhaal. Eigen aan toppers - of het nu ondernemers, sporters of artiesten zijn - is het visionaire in hun DNA. Trots je doel voor ogen houden. En dé strategie in handen hebben om daar te geraken.

TIP 3: Fundament. Rijmt zowel op accident als op happy end. Ga trots voor dat laatste. Bouwt u op los zand?
Is uw onderneming sterk aan het groeien, check dan zeker nog eens de fundamenten. Zit uw missie goed? Zit uw visie goed? Zit u uniek gepositioneerd op de markt? Wat is de perceptie van uw klanten én potentiële klanten? Hoe stuurt u die? En houdt u uw concurrenten in de gaten? Wat is hún positie? Waarin onderscheid uw onderneming zich fundamenteel van hen? Kortom: mis als groeier de boot niet, bouw uw bedrijf niet op drijfzand. Wordt het 'nen knock-out-djoef'? Neen!, u gaat voor future proof ondernemen!

TIP 4: Maak tijd vrij om naar de toekomst te kijken, en te kunnen groeien. Time out. 
De vorige tips uitwerken vraagt tijd. U moet eens afstand nemen van uw onderneming. En even niet werken in, maar aan uw bedrijf. Ook belangrijk. Zonder u eens een dagje af. Weg van alle drukte, alle stress. Of ping pong met andere ondernemers/kennissen. Stel een compacte raad van advies samen. Of laat de interne knelpunten eens doorlichten door een extern expert. Die u dan misschien weer op andere pijnpunten wijst waar u nog niet aan gedacht had.

CONTACT

bel ons 0497 55 15 09 of 051 80 77 90

mail ons tina@proudmary.be

Of kom langs

Je kan Proud Mary vinden in de Sint Petrus en Paulusstraat 61. Sla je afrit 7 Haven af, dan neem je de Mandellaan, rij je de spoorweg over richting Rumbeke en kom je erop uit. Heb je afrit 6 genomen, Roeselare-Rumbeke dan rij je via de N36, de Oekensestraat in, langs de markt van Rumbeke de Sint Petrus en Paulusstraat in. Wij zitten op de hoek.

Sint Petrus en Paulusstraat 61
8800 Roeselare

Facturatiegegevens

bvba Admiraal - Proud Mary - Sint Petrus en Paulusstraat 61 - 8800 Roeselare
BE 0838.936.766 - IBAN BE 89 00 16 5020 1685 - BIC GEBA BE BB

Sluiten