Menu

Een naam bedenken doe je niet uit de losse pols.

Als je creatiever uit de hoek wil komen dan je eigen naam te gebruiken of die van je kinderen, dan is het belangrijk na te denken wat je wil dat de naam oproept.Met andere woorden, dan is nadenken over de gewenste positie op de markt van belang. Daarom is het ideaal dat een nieuwe naam bedenken volgt na een positioneringsoefening. Daarin heb je de unieke en onderscheidende waarden bepaald. Zo kan je gerichter nadenken over een gepaste naam. Proud Mary kan je daarbij helpen. De naam is een essentieel onderdeel van je branding. Alles moet kloppen. Je story of positionering, de gekozen naam en het daaropvolgende logo-ontwerp en bijhorende branding. En denk vooral toekomstgericht. Heb je internationale ambities? Dan bekt het maar beter goed in diverse talen. Wil je ooit je bedrijf overlaten dan is "Demeyere en zonen” veel moeilijker over te laten. En tot slot, vergeet niet te kijken naar de mogelijkheden wat je domeinnaam betreft.

Bekijk een aantal klantencases.

FYR - een naam vertrekkende vanuit een andere taal

Helen Michel was als coach actief en wilde dit verder professioneel uitbouwen. Ze worstelt echter met de vraag of ze dit onder haar eigen naam zal doen of een bedrijfsnaam met bijhorend logo zal ontwikkelen. Een positioneringsoefening stelde niet alleen de externe boodschap scherp, ze verduidelijkte meteen dat een nieuwe bedrijfsnaam opportuun was. Met de waarden als perfecte basis konden we aan de slag. Maar niet alleen de waarden bepaalden de naam. De liefde voor Scandinavië die ook aan bod kwam tijdens de oefening was tevens een inspiratiebron voor ons. De waarden “Gids” en “Kiezelpad” stuurden ons in de richting van vuurtoren als symbool. “Fyr” is namelijk de Zweedse vertaling van vuurtoren. Dat het tevens klinkt als “fier”, is mooi meegenomen. Een naam passend bij de waarden én met een persoonlijke en authentieke touch. Helen was meteen verkocht aan haar nieuwe naam.

ARTORI - een samengesteld woord

L-stin was de naam. In een ver verleden gekozen zonder verder na te denken over de betekenis. Gewoon initialen van de familie. Maar een rebranding dringt zich op en we bewandelden samen een branding traject. Met als start een positioneringsoefening. De gekozen positioneringswaarden: "architect, toegewijd, creatief, richting en detail" waren meteen ook de inspiratie voor de nieuwe naam en baseline. ARTORI bevat de eerste letters van 3 van hun waarden. ARchitect, TOegewijd en RIchting geven aan de klant. Samen ARTORI. Hun visie en methodiek leidde tot de nieuwe baseline: "We help you make it".

ORKA - een bestaand woord met dubbele betekenis

Vertrekkende van hun positioneringswaarde “Onvermoeibaar” zochten we een passende naam. "Ruimdenkend", "Klant voorop" en "Adequaat" waren de 3 andere positioneringswoorden. Zo kwamen we tot ORKA. Naast het welbekend dier is Orka een IJslands woord en het betekent “energie". De energie die komt kijken bij het graag doen van ons werk, sluit hierop aan. We hebben plezier in ondernemen en willen dit delen met onze klanten. Het is een kort en krachtig woord. Past volledig in ons DNA. We zetten als bedrijf alles op alles om onze ideeën te realiseren. We zijn recht door zee en zijn niet te stoppen als we een opdracht uitvoeren. 100% daadkracht, dat is waar Orka voor staat.

CONTACT

bel ons 0497 55 15 09 of 051 80 77 90

mail ons tina@proudmary.be

Of kom langs

Je kan Proud Mary vinden in de Sint Petrus en Paulusstraat 61. Sla je afrit 7 Haven af, dan neem je de Mandellaan, rij je de spoorweg over richting Rumbeke en kom je erop uit. Heb je afrit 6 genomen, Roeselare-Rumbeke dan rij je via de N36, de Oekensestraat in, langs de markt van Rumbeke de Sint Petrus en Paulusstraat in. Wij zitten op de hoek.

Sint Petrus en Paulusstraat 61
8800 Roeselare

Facturatiegegevens

bvba Admiraal - Proud Mary - Sint Petrus en Paulusstraat 61 - 8800 Roeselare
BE 0838.936.766 - IBAN BE 89 00 16 5020 1685 - BIC GEBA BE BB

Sluiten