Menu

13.06.2018

WELKE POP-UPS ZIJN ER IN POP-UP LAND?

Steeds meer ondernemers openen een tijdelijke winkel om een nieuw concept of een nieuwe reeks producten te testen. En terecht! Onlangs is een klant van ons, BeMatrix, gestart met een tijdelijke roadshow. Zij bieden in deze periode workshops aan in hun vrachtwagen die telkens bij een ander voetbalstadion halt houdt. Hiermee speelt BeMatrix in op één van de 8 soorten pop-ups: de mobiele pop-up. Binnen hetzelfde creatieve concept illustreert Proud Mary met de “Clash of the contrast-campagne” de oneindige mogelijkheden van beMatrix voor hun 25Y campagne. 

1. VAN LOCATIE NAAR LOCATIE
Mobiele pop-ups zijn pop-ups die constant on the road zijn. Door gebruik te maken van mobiele pop-ups is het mogelijk om consumenten op een persoonlijker niveau te bereiken. Een leuk voorbeeld hiervan is Salon Le Barber, een mobiele kapperszaak in Nederland.

2. DE POP-UP DIE GEEN POP-UP IS
Consumenten zijn vertrouwd geraakt met onverwachte merkinteracties zoals het uitdelen van monsters. Daardoor zijn merken op zoek gegaan naar mogelijkheden om de aandacht van de consument te trekken door bijvoorbeeld nep-pop-up winkelconcepten te ontwikkelen. Meestal worden deze nep-pop-ups gebruikt om nieuwe producten of nieuwe campagnes te lanceren. Bijvoorbeeld Loblaws, een Canadese retailketen, opende een nepbakkerij in Montreal. In deze bakkerij werd geen brood gebakken maar werden broden verkocht uit het nieuwe glutenvrije brodenassortiment van Loblaws.

3. LEDEN ZIJN KONING
Preferential pop-ups bieden een extra hoge service aan hun leden. Door de hoge service te bieden, wordt er ingespeeld op het feit dat consumenten op zoek zijn naar topservice en naar gemak.Bijvoorbeeld in New York is er een koffiehuis dat onbeperkt de koffiekop van de leden bijvult. Hiervoor betalen de leden een maandelijks bedrag.

4. GROEN IS HET NIEUWE ZWART
Merken organiseren ontspanningsevenementen voor consumenten in door tuinen geïnspireerde locaties om zo meer aan te sluiten bij de ontspanningsdoelen van de consument. Deze evenementen worden botanical pop-ups genoemd.Bombay Sapphire Gin speelde hierop in door workshops te organiseren in een gigantische container gevuld met planten.

5. BELEVING TEN VOETEN UIT
Doordat consumenten meer en meer vertrouwd raken met de traditionele retailtechnieken, gaan merken de consument meer betrekken door pop-ups op te richten waar consumenten een extra ervaring mee krijgen.Een goed voorbeeld hiervan is de pop-up winkel van Chanel in de vorm van een lipstick:  de Rouge Coco is een pop-up op verschillende niveaus waar vrouwen 24 kleuren make-up kunnen proberen, maar ook video’s kunnen bekijken en foto's maken.

6. NUT ALS HOOGSTE GOED
Pop-up winkels worden meer en meer als normaal beschouwd, daarom gaan merken mensen lokken volgens een meer casual benadering. Deze pop-ups worden utilitarian pop-ups genoemd. Bijvoorbeeld in Madrid werd er in 2015 een tijdelijke pop-up boekenhandel geopend op een industriële site. De pop-up werd bemeubeld met steigers die dienst deden als boekenrekken. 

7. INTERACTIEVE WINKELERVARING
Multiple purpose pop-ups zijn pop-ups waar merken tonen hoe hun producten gebruikt kunnen worden. Deze pop-ups bieden een interactieve winkelervaring. L’Oréal opende een multiple purpose pop-up waar leden van het publiek werden uitgenodigd om “het gezicht van #StudioPro” te zijn en te profiteren van de gratis stylingdiensten die het nieuwe assortiment introduceren.

8. HET MERK TEN VOLLE UITDRAGEN
Branded pop-ups zijn een succes door gebruik te maken van een reeds gekende naam. Bijvoorbeeld Nutella opende een pop-up in São Paulo waarbij het hele interieur aan Nutella deed denken. Deze pop-up heeft barkrukken met oranje poten en witte zitkussens die lijken op het deksel van een Nutella-pot.

CONTACT

bel ons 0497 55 15 09 of 051 80 77 90

mail ons tina@proudmary.be

Of kom langs

Je kan Proud Mary vinden in de Sint Petrus en Paulusstraat 61. Sla je afrit 7 Haven af, dan neem je de Mandellaan, rij je de spoorweg over richting Rumbeke en kom je erop uit. Heb je afrit 6 genomen, Roeselare-Rumbeke dan rij je via de N36, de Oekensestraat in, langs de markt van Rumbeke de Sint Petrus en Paulusstraat in. Wij zitten op de hoek.

Sint Petrus en Paulusstraat 61
8800 Roeselare

Facturatiegegevens

bvba Admiraal - Proud Mary - Sint Petrus en Paulusstraat 61 - 8800 Roeselare
BE 0838.936.766 - IBAN BE 89 00 16 5020 1685 - BIC GEBA BE BB

Sluiten