Om de succesvolle groei van elva te kunnen bijhouden, hebben we een rekruteringscampagne opgezet.
Om de succesvolle groei van elva te kunnen bijhouden, hebben we een rekruteringscampagne opgezet.
Bij elva, een consultancy agency voor design, engineering & management, zijn ze gezien hun groei continu op zoek naar knappe koppen. Om met die succesvolle groei mee te kunnen, hebben we een rekruteringscampagne opgezet.
Employer branding is méér dan gewoon een opvallende visual. We analyseren het hele proces: hoe je interne medewerkers mee krijgt en hoe je een wervend verhaal bouwt dat toekomstige collega's warm maakt voor jouw bedrijf.
Vertrekkende van het corporate concept ‘extra brains to the rescue' maakten we een vertaalslag passend bij een recruteringsboodschap. Binnen datzelfde idee maakten we 4 filmvarianten voor social media die het concept versterkten. We bedachten tevens afgeleiden voor radiospots en een gadget met wedstrijd voor op jobbeurzen. Alles mét de typische elva- knipoog. Zo krijg je meteen goodwill, zet je mensen aan om de spotjes uit te kijken én uiteindelijk te solliciteren.
Om de merkbekendheid van de klant een boost te geven en een breed publiek te bereiken reserveerden we radiospots op StuBru. Daarnaast rolden we onze campagne ook uit met betaalde advertenties op zowel LinkedIn, Facebook en Google. Online focusten we op personen met de juiste jobkwalificaties. Zij werden aangezet om de voordelen van een carrière bij elva te ontdekken en te solliciteren.
Gedurende de campagneperiode vertwaalfvoudigde het websiteverkeer. Quasi allemaal waren dit nieuwe bezoekers. Awareness? Mission accomplished. Via de website alleen al werden 26 keer meer sollicitatieformulieren ingevuld dan in de voorgaande periode.
Er bestaat geen geheime formule om een campagne te doen slagen. Maar er zijn wel basisingrediënten voor succes, en die zaten in ons recept:
We gingen verder dan targetting op interesses maar maakte gebruik van onder andere look-alike audiences en remarketing.
Alle parameters werden meetbaar gemaakt, zodat we de campagne konden bijsturen en bij een volgende campagne verder kunnen bouwen op de learnings.
Bekijk ook de Employer Branding campagne voor Zoutman en Denk IT.
Hoe bepaal je je interne waarden? Wat is je employer value proposition? Hoe maak je ambassadeurs van je medewerkers? Hoe ontwikkel je een sterk creatief communicatieconcept op basis van je interne waarden? Zijn dat allemaal vragen die door jouw hoofd spoken? Geen probleem, Proud Mary to the rescue.
Je kan Proud Mary vinden in de Sint Petrus en Paulusstraat 61. Sla je afrit 7 Haven af, dan neem je de Mandellaan, rij je de spoorweg over richting Rumbeke en kom je erop uit. Heb je afrit 6 genomen, Roeselare-Rumbeke dan rij je via de N36, de Oekensestraat in, langs de markt van Rumbeke de Sint Petrus en Paulusstraat in. Wij zitten op de hoek.
Sint Petrus en Paulusstraat 61
8800 Roeselare
bvba Admiraal - Proud Mary - Sint Petrus en Paulusstraat 61 - 8800 Roeselare
BE 0838.936.766 - IBAN BE 89 00 16 5020 1685 - BIC GEBA BE BB