Menu

Extra brains to the rescue

CAMPAIGN

Om de succesvolle groei van elva te kunnen bijhouden, hebben we een rekruteringscampagne opgezet.

Omnichannel vacatureboost

Bij elva, een consultancy agency voor design, engineering & management, zijn ze gezien hun groei continu op zoek naar knappe koppen. Om met die succesvolle groei mee te kunnen, hebben we een rekruteringscampagne opgezet.

Employer branding is méér dan gewoon een opvallende visual. We analyseren het hele proces: hoe je interne medewerkers mee krijgt en hoe je een wervend verhaal bouwt dat toekomstige collega's warm maakt voor jouw bedrijf.

On- én offline: broad- én narrowcasting

Vertrekkende van het corporate concept ‘extra brains to the rescue' maakten we een vertaalslag passend bij een recruteringsboodschap. Binnen datzelfde idee maakten we 4 filmvarianten voor social media die het concept versterkten. We bedachten tevens afgeleiden voor radiospots en een gadget met wedstrijd voor op jobbeurzen. Alles mét de typische elva- knipoog. Zo krijg je meteen goodwill, zet je mensen aan om de spotjes uit te kijken én uiteindelijk te solliciteren. 

Om de merkbekendheid van de klant een boost te geven en een breed publiek te bereiken reserveerden we radiospots op StuBru. Daarnaast rolden we onze campagne ook uit met betaalde advertenties op zowel LinkedIn, Facebook en Google. Online focusten we op personen met de juiste jobkwalificaties. Zij werden aangezet om de voordelen van een carrière bij elva te ontdekken en te solliciteren.

De resultaten

Gedurende de campagneperiode vertwaalfvoudigde het websiteverkeer. Quasi allemaal waren dit nieuwe bezoekers. Awareness? Mission accomplished. Via de website alleen al werden 26 keer meer sollicitatieformulieren ingevuld dan in de voorgaande periode. 

Er bestaat geen geheime formule om een campagne te doen slagen. Maar er zijn wel basisingrediënten voor succes, en die zaten in ons recept:

  • Een landingspagina die de troeven op een heldere manier bengt en een duidelijk doel heeft.
  • Vindbaarheid: wie de radiospot hoorde en het bedrijf googelde, kwam op de juiste pagina terecht.
  • We gebruikten engagerende video’s en radiospots met een verfrissende tone of voice die bij onze klant past.
  • We gingen verder dan targetting op interesses maar maakte gebruik van onder andere look-alike audiences en remarketing.

  • Alle parameters werden meetbaar gemaakt, zodat we de campagne konden bijsturen en bij een volgende campagne verder kunnen bouwen op de learnings.

CAMPAGNE VIDEOS

RADIOSPOTS

Ook nood aan een sterke Employer Branding campagne?

Hoe bepaal je je interne waarden? Wat is je employer value proposition?  Hoe maak je ambassadeurs van je medewerkers? Hoe ontwikkel je een sterk creatief communicatieconcept op basis van je interne waarden? Zijn dat allemaal vragen die door jouw hoofd spoken? Geen probleem, Proud Mary to the rescue.

Contacteer ons voor een verkennend gesprek.

CONTACT

bel ons 0497 55 15 09 of 051 80 77 90

mail ons tina@proudmary.be

Of kom langs

Je kan Proud Mary vinden in de Sint Petrus en Paulusstraat 61. Sla je afrit 7 Haven af, dan neem je de Mandellaan, rij je de spoorweg over richting Rumbeke en kom je erop uit. Heb je afrit 6 genomen, Roeselare-Rumbeke dan rij je via de N36, de Oekensestraat in, langs de markt van Rumbeke de Sint Petrus en Paulusstraat in. Wij zitten op de hoek.

Sint Petrus en Paulusstraat 61
8800 Roeselare

Facturatiegegevens

bvba Admiraal - Proud Mary - Sint Petrus en Paulusstraat 61 - 8800 Roeselare
BE 0838.936.766 - IBAN BE 89 00 16 5020 1685 - BIC GEBA BE BB

Sluiten