Menu

Well we know where we're going
But we don't know where we've been
And we know what we're knowing
But we can't say what we've seen
(Talking Heads, Road to nowhere)

Elke ondernemer voelt tegenwoordig aan dat online communicatie niet meer uit de bedrijfsvoering weg te denken is. We hebben allemaal onze website waar we onze diensten of producten mee in de etalage zetten en de meeste bedrijven zijn ondertussen actief op één of meer sociale media. Los van het feit dat het een heel karwei is om al die zaken up to date te houden – een taak dat vaak als laatste na al het ander dringend(er) administratief werk komt – is het vaak ook niet duidelijk wat dat allemaal opbrengt. 

IN COMES ONLINE STRATEGIE
Als je jouw online inspanningen wil laten renderen, is het belangrijk dat je een duidelijk plan hebt. Dat je duidelijke doelen vooropstelt en een pad uitstippelt om die doelen te bereiken. En op dat pad maak je best zoveel mogelijk parameters meetbaar, zodat je steeds ziet of je nog de juiste richting volgt. De tactiek die we hierbij hanteren bestaat uit drie componenten: onze persona’s, hun customer journey en de kanalen.

(persona + customer journey + kanalen) x doelen = online strategie

PERSONA
Wie zijn de mensen die we willen bereiken en tot een bepaalde actie aanzetten? We denken niet in brede doelgroepen, maar plakken een concreet gezicht en kenmerken op deze persona. Enkel zo kunnen we een realistische inschatting maken van zijn of haar online gedrag. Wat doen ze digitaal? Zijn het lezers? Of vertonen ze eerder kort engagementgedrag zoals liken en sharen? Informeren ze zich liever door een video te bekijken?

CUSTOMER JOURNEY
Wat is de huidige relatie van je persona met jouw merk? Volgens ze je op sociale media? Bezoeken ze jouw site al? Wat hopen ze daar te vinden en hoe aligneert dat met jouw doelstellingen? In veel gevallen zullen we hier moeten denken in fases: van iemand die jouw product of dienst nog niet kent tot trouwe klant.

KANALEN
Dit is een simpele, niet? Business to business = LinkedIn en amusement = Instagram, want Facebook is dood. Nope. Zo makkelijk is het niet. Maar geen nood. Doordat we onze persona gedefinieerd hebben, krijgen we zicht op welke kanalen ze gebruiken en hoe ze die gebruiken.   Stel je vooral veel vragen: wat met je website? Vertelt hij wat je doelgroep wil weten? Kan e-mail marketing iets voor je persona of 1 van je persona betekenen? Wat is de rol van zoekmachines in jouw online marketing verhaal?

WELL WE KNOW WHERE WE'RE GOING...
We hebben onze doelen nu duidelijk bepaald: meer verkopen, meer leads, een hoger engagement, een groter bereik, … noem maar op. En we weten wie we willen bereiken, hoe ze tegenover je merk staan en welke kanalen ze gebruiken. Al deze parameters voegen we nu samen: we gaan na welke tactieken we best inzetten om onze persona’s effectief te bereiken en te triggeren om hen dichter bij onze doelen te brengen. Dit wordt de roadmap die we volgen om op koers te blijven.

HEY HO, LET'S GO!
Nu beginnen we aan het echte werk: afhankelijk van de campagnedoelstellingen en ons marketingplan creëren we nu de tools die we nodig hebben om onze doelen te bereiken: engagerende video of animatie, sprekende visuals, wervende copy en een website of landingspagina die erop voorzien is om de buit binnen te halen.

De creatieve en visuele uitvoering wordt dan wel de blikvanger van onze campagne, een niet te onderschatten onderdeel bij de uitvoering van ons plan is echter de technische voorbereiding. We zorgen ervoor dat we alle online fundamenten van bij het begin goed instellen: Google Analytics, sociale media pixels, pagina’s die onze conversies meten en zoekmachineoptimalisatie. Gissen is missen, meten is weten.

AND WE KNOW WHERE WE'VE BEEN
Hier moeten we het liedje van Talking Heads wat geweld aandoen. Een goed online fundament maakt het grote verschil. Want daardoor weten we perfect waar we mee bezig zijn. De gegevens die we uit diverse analytics tools halen matchen we met je oorspronkelijke doelstelling. En deze vertalen we in begrijpelijke taal in een rapport dat we samen overlopen. Op basis van de cijfers formuleren we concrete aanbevelingen om de online strategie nog scherper te stellen.

Heb jij het gevoel dat je online on the road to nowhere bent? Contacteer ons vandaag nog voor een gesprek.

tina@proudmary.be of 0497 55 15 09.

CONTACT

bel ons 0497 55 15 09 of 051 80 77 90

mail ons tina@proudmary.be

Of kom langs

Je kan Proud Mary vinden in de Sint Petrus en Paulusstraat 61. Sla je afrit 7 Haven af, dan neem je de Mandellaan, rij je de spoorweg over richting Rumbeke en kom je erop uit. Heb je afrit 6 genomen, Roeselare-Rumbeke dan rij je via de N36, de Oekensestraat in, langs de markt van Rumbeke de Sint Petrus en Paulusstraat in. Wij zitten op de hoek.

Sint Petrus en Paulusstraat 61
8800 Roeselare

Facturatiegegevens

bvba Admiraal - Proud Mary - Sint Petrus en Paulusstraat 61 - 8800 Roeselare
BE 0838.936.766 - IBAN BE 89 00 16 5020 1685 - BIC GEBA BE BB

Sluiten