Flow

Technische documentatie anders bekeken
Afbeelding
ProudMary_Flow_Branding_Campagne_Hoofd_Staand
customer case

Bij een fusie tussen 2 bedrijven stelt zich dikwijls de vraag: wat is nu ons overkoepelend verhaal? Want elk heeft zijn waarden, zijn eigen positionering, zijn eigen specifieke verhaal. Hoe krijg je beide bedrijven en hun werknemers op één lijn. Proud Mary hielp Teka-infopilots en Scripto om hun nieuwe verhaal uit te stippelen.

Afbeelding
branding-blue
Afbeelding
branding-icon

EEN NIEUW VERHAAL.

Flow had net een fusie achter de rug en was op zoek naar een nieuw overkoepelend verhaal én een nieuw logo met bijhorende huisstijl. De zoektocht naar een duidelijk en uniek verhaal dat vertelt wat hun waarden zijn, wat hun diensten zijn en waarvoor je bij hen terecht kan, maakte Proud Mary concreet door hen een dagworkshop voor te stellen. Om de 2 bedrijfsculturen samen te brengen, werd er geopteerd om met álle werknemers een positioneringsoefening uit te voeren. Zo kon iedereen in het bedrijf deelnemen aan de ontwikkeling van het nieuwe verhaal én wordt dat verhaal ook gedragen én ondersteund door iedereen. Zo creëer je echte ambassadeurs van je bedrijf.

VAN POSITIONERING NAAR BRANDING
Met de positioneringswaarden in gedachten creëerden we een nieuw logo voor Flow. We wilden eenvoud uitstralen maar vooral ook diversiteit en functionaliteit, twee van hun positioneringswaarden die we samen bepaald hadden. Er werd gekozen voor de gelaagdheid van de „f” in combinatie met een vloeiende cirkel errond en dat in een opvallend positieve kleur: oranje. Het oranje wordt echter dikwijls vergezeld door groen, dat staat voor rust en vertrouwen.

Afbeelding
ProudMary_Flow_Branding_Logo_Schets
Afbeelding
ProudMary_Flow_Branding_Logo_Naamkaartjes
Afbeelding
ProudMary_Flow_Branding_Campagnebeeld

CAMPAGNEBEELD, DIENSTENSYMBOLEN EN SITUATIEVISUALS

Naast een campagnebeeld ontwikkelden we tevens per dienst een symbool. Inspelend op de behoeftes en frustraties van hun persona ontwikkelden we tevens een aantal herkenbare situatievisuals. Stuk voor stuk visuals die een situatie visualiseren waar flow perfect de oplossing kan voor geven.

Afbeelding
ProudMary_Flow_Branding_Campagne_Symbolen

ONLINE AANWEZIGHEID IS CRUCIAAL
Geen saaie, louter tekstuele website, maar een perfect gebalanceerde afwisseling van beeld en informatie die voldoende vertrouwen uitstraalt. Een website die prikkelt om verder te kijken of te lezen en die genoeg informatie geeft om contact te willen opnemen. Een website die conversie als doel heeft: mensen aanzetten om te bellen of te mailen voor een gesprek of offerte.

Afbeelding
ProudMary_Flow_Branding_Campagne_Website
Afbeelding
ProudMary_Flow_Branding_Campagne_Website
Afbeelding
ProudMary_Flow_Branding_Campagnebeeld_Content_Organiseren
Afbeelding
ProudMary_Flow_Branding_Campagnebeeld_Content_Organiseren_Documenten
Afbeelding
ProudMary_Flow_Branding_Campagnebeeld_Content_Organiseren_Verdrinken
Afbeelding
ProudMary_Flow_Branding_Campagnebeeld_Kennis_Doorgeven
Afbeelding
ProudMary_Flow_Branding_Campagnebeeld_Kennis_Doorgeven_Vertrekt
Afbeelding
ProudMary_Flow_Branding_Campagnebeeld_Documentatie_Maken
Afbeelding
ProudMary_Flow_Branding_Campagnebeeld_Documentatie_Maken_Schrijven
Afbeelding
ProudMary_Flow_Branding_Campagnebeeld_Documentatie_Maken_NiemandLeest
Afbeelding
ProudMary_Flow_Branding_Campagnebeeld_Documentatie_Maken_Professioneel

Ik wil gecontacteerd worden

BV Admiraal - Proud Mary
Sint Petrus en Paulusstraat 61
Roeselare
051 80 77 90

schrijf je in op onze nieuwsbrief

Je vindt ons hier

BV Admiraal - Proud Mary
Sint Petrus en Paulusstraat 61
Roeselare
051 80 77 90
tina@proudmary.be

BE 0838.936.766
IBAN BE89 0016 5020 1685
BIC GEBA BE BB