Menu

YOU ARE THE GRANOLA TO MY BOWL OF YOGHURT

POSITIONERING

Xavies’ of Lucies? Verschillende merken op de markt zetten vergt een haarscherpe positionering. Vooral als de eigenschappen van het product weinig van elkaar verschillen. Granola positioneren: een potje waar Proud Mary graag in roert.

Positioneringsoefening: què?

Met een positioneringsoefening zoeken we het unieke DNA van uw bedrijf of merk. Het DNA dat u sterk onderscheidt van uw concurrenten zodat potentiële klanten weten waarom ze voor u moeten kiezen. En ja, een goede prijs-kwaliteitverhouding is zeker een mooi voordeel, maar geef toe, dat beloven uw collega’s toch ook? We gaan veel verder dan dat. Xavie, het creatieve en ondernemende brein achter Xavies’ granola zocht een pad om opnieuw het bos door de bomen te zien. Proud Mary nam haar bij de hand.

Het plan

2 gelijkaardige producten verschillend positioneren en onderscheiden vergt een grondige aanpak. Aan de hand van de unieke Proud Mary positioneringsoefening gingen we aan de slag. We puurden de twee merken uit tot hun kern. Waarvoor staat Xavies’? Waarvoor staat Lucie’s? Maar vooral: voor wie zijn ze gemaakt.

We zochten het fundament van beide merken. Brainstormden over de waarden en bijzondere kenmerken. Bepaalden en analyseerden de doelgroepen. Het resultaat: een “brandfundamental report” waarin de buitengewone karakteristieken van beide merken een gezicht krijgen. Het rapport is de bijbel waarop alle communicatie verder bouwt. De basis van waaruit alle creatieve communicatietools ontspruiten. Een houvast voor verdere strategische beslissingen. We zetten Xavie stevig op weg zodat zij probleemloos alle komende communicatieavonturen doorstaat. We wensen Xavie alvast veel succes met haar krokante communicatie.

TESTIMONIAL

De positioneringsoefening was een heel leerrijke ervaring voor ons. Het eerste merk dat we lanceerden ging vrijwel van zelf, als je jezelf tot het doelpubliek van je merk kan rekenen, weet je goed wat je moet doen om je doelpubliek aan te spreken. Na verloop van tijd kon een 2e merk niet uitblijven, en toen werd het een stuk moeilijker. Wat moesten we hierbij nu gaan vertellen? Wat was het nieuwe doelpubliek? Hoe moesten we het bereiken? Onder begeleiding van Proud Mary kwamen we op een heel natuurlijke en ongedwongen manier tot de 2 verschillende posities die de merken in de markt in nemen. Het was tegelijk ook een boost voor de marketing campagnes van de 2 merken. We kwamen buiten met heel wat nieuwe ideeën. Het voelde als een 2e (nieuwe) start van onze beide merken.

- Xavie Battel, zaakvoerster Xavies's & Lucie's granola

CONTACT

bel ons 0497 55 15 09 of 051 80 77 90

mail ons tina@proudmary.be

Of kom langs

Je kan Proud Mary vinden in de Sint Petrus en Paulusstraat 61. Sla je afrit 7 Haven af, dan neem je de Mandellaan, rij je de spoorweg over richting Rumbeke en kom je erop uit. Heb je afrit 6 genomen, Roeselare-Rumbeke dan rij je via de N36, de Oekensestraat in, langs de markt van Rumbeke de Sint Petrus en Paulusstraat in. Wij zitten op de hoek.

Sint Petrus en Paulusstraat 61
8800 Roeselare

Facturatiegegevens

bvba Admiraal - Proud Mary - Sint Petrus en Paulusstraat 61 - 8800 Roeselare
BE 0838.936.766 - IBAN BE 89 00 16 5020 1685 - BIC GEBA BE BB

Sluiten