Positionering na een fusie of overname
Een positioneringsoefening na een fusie of overname is ideaal om te detecteren wat de sterktes van beide entiteiten zijn en deze in een nieuw sterk gemeenschappelijk verhaal naar buiten te brengen. Dit is meteen het fundament voor alle communicatie in de toekomst.
Na een fusie of overname heb je dikwijls te maken met twee verschillende verhalen. Twee manieren van extern communiceren. Twee DNA’s die niet noodzakelijk op elkaar zijn afgestemd. Hoe kan je focussen op de overeenkomsten in plaats van op de verschillen? Een oefening die zowel van belang is voor de interne samenwerking als de externe communicatie. Medewerkers weten welk verhaal ze kunnen vertellen en klanten weten wat het onderscheidende verhaal is t.o.v. de concurrenten.
Een positioneringsoefening na een fusie of overname is ideaal om te detecteren wat de sterktes van beide entiteiten zijn en deze in een nieuw sterk gemeenschappelijk verhaal naar buiten te brengen. Dit is meteen het fundament voor alle communicatie in de toekomst.
Ik wil meer info over een herpositionering na een fusie of overname
Deze workshop vormt de eerste stap in zowel ons branding- als campagnetraject.
Voor wie?
Organisaties of bedrijven die na een fusie een overkoepelend extern verhaal in de markt moeten zetten.
Bedrijven die na een overname een hernieuwde positionering willen bepalen.
MAAK GEBRUIK VAN DE KMO PORTEFUILLE
De kmo-portefeuille is een subsidiemaatregel waardoor je – als ondernemer – financiële steun krijgt voor de aankoop van diensten die de kwaliteit van je onderneming verbeteren. Consultancy valt hier ook onder.
Ik heb nood aan een positionering.