Overzicht

Lara Fabian of storytelling op zijn best

Strategie Positionering
Afbeelding
ProudMary_Blog_LauraFabian

Bij mij was er altijd al een mooie link tussen muziek en marketing. Voor mij zit er muziek in marketing. En ja, marketing is zoals muziek.

luister hier naar Lara Fabian

Music
Afbeelding
Radiospot_TXT
Afbeelding
Radiospot_ICOON

Er zit muziek in marketing

Muziek. Marketing. Het zijn niet alleen 2 passies van me, maar uiteraard is de naam Proud Mary ook rechtstreeks gelinkt aan muziek. Dat was sowieso een veel betere optie dan zelf een zangcarrière najagen gezien mijn heel beperkt- ik zou zelfs zeggen- onbestaand zangtalent.

Tranen van emotie

Waarom ik dit lied gezongen door Lara Fabian met jullie deel? Het Franse lied is niet meteen een oeuvre dat ik veelvuldig beluister. Ik hou vooral van swingende gitaren en rock. En toch.. zo nu en dan passeert er eens een lied of uitvoering die me ontzettend raakt. En zo is het ook met je suis malade in de uitvoering van Lara Fabian live gebracht in Parijs.

Storytelling op zijn best

Als je voor het eerst kijkt en luistert zal je ongetwijfeld denken dat Lara zelf dit liefdesverdriet heeft meegemaakt. Of heeft geschreven. Ze is immers een talentvolle songwriter. Niets is minder waar. Het lied is geschreven door de Franse Serge Lama die zijn tekst over zijn liefdesverdriet had gedeeld met Alice Dona en er deze song voor componeerde.

Lara is in deze dus enkel de uitvoerster. En toch, de manier waarop ze het brengt is alsof ze zelf de pijn voelt. En de luisteraars mee met haar. Het is duidelijk, ze vertelt niet enkel het verhaal, ze beleeft het gewoon.

Inhoud én uitvoering

Dat het een fenomenale uitvoering is staat buiten kijf. Ik krijg telkens weer goosebumps. Het raakt me diep. Emotie laait meteen op. Maar ook de tekst, het verhaal is fenomenaal en alle pluimen in dit geval dus aan de songwriter. Een weliswaar klassiek verhaal (liefdesverdriet) maar steengoed geschreven. Sprekende taal. Met prachtige zinnen. Anders. Onderscheidend en uniek. En toch zo gemaakt zodat iedereen zich ermee kan vereenzelvigen.

Hetzelfde lied, met ijzersterk verhaal, maar gebracht door een uitvoerder van lager niveau, die niet de juiste emotie erin kan steken, zou ongetwijfeld aan mij voorbij gaan.

Mijn punt?

Het is niet anders in marketing. Je verhaal is het best gefundeerd op een authenthiek verhaal, net zoals "je suis malade." Je vertelt je verhaal ( of zoals bij Proud Mary halen we het uit je met een workshop) en laat je verhaal best schrijven en opsmukken door een specialist die het nog eens zo mooi en krachtig verwoord. Eenmaal je verhaal inhoudelijk op punt staat, zorg je er voor dat de uitvoering ervan ( je logo, je look & feel, kortom je branding) het geheel versterkt. Dan heb je een hit. Dan heb je een verhaal dat eruit springt. Een marketing dat succes kan behalen. Een goed verhaal zonder goede uitvoering is zonde. Net zoals een flauw of slecht geschreven verhaal niet verdoezeld kan worden door een goede uitvoering.

Creatieve strategie en strategische creaties

Vandaar onze keuze om met Proud Mary zowel strategie als creatie als 1 geheel te zien. Het één kan niet zonder het ander. Ontdek hoe we ook jouw verhaal kunnen schijven, en hoe we dit in de juiste uitvoering aan je publiek kunnen voorstellen. Enkel voor wie een staande ovatie wil.

Let's play music together.

Welke muzikale uitvoering zet jou haren recht? Raakt je tot in je diepste zijn? Laat het me weten. Ik ontdek graag nieuwe liedjes die me kunnen raken.

Ik wil gecontacteerd worden

BV Admiraal - Proud Mary
Sint Petrus en Paulusstraat 61
Roeselare
051 80 77 90

schrijf je in op onze nieuwsbrief

Je vindt ons hier

BV Admiraal - Proud Mary
Sint Petrus en Paulusstraat 61
Roeselare
051 80 77 90
tina@proudmary.be

BE 0838.936.766
IBAN BE89 0016 5020 1685
BIC GEBA BE BB