Menu

Onze specialiteit: positionering

Trajecten

We creëerden een workshop om het uniek DNA voor jouw merk of bedrijf te definiëren. Een DNA dat jou sterk onderscheidt van je concurrenten zodat je potentiële klanten weten waarom ze voor jou moeten kiezen.

Waar staat jouw bedrijf voor? Een goede prijs/kwaliteit en correcte service? Ongetwijfeld, maar echt uniek zijn deze troeven niet. Zonder dat je het misschien zelf beseft, zitten er waarden in je organisatie die een concurrent niet kan claimen. Het komt er alleen op aan om ze eruit te halen. 

Een unieke workshop

Proud Mary ontwikkelde een eigen positioneringsmethode die gekenmerkt wordt door eenvoud, interactiviteit en participatie van het team.

De workshop heeft als eindresultaat een ‘brandfundamental report’ waarin de kernbegrippen van het merk of bedrijf in beschreven staan. Dit report vormt het inhoudelijke kader voor de al je communicatie. En meteen ook de basis van waaruit alle creatieve communicatietools ontwikkeld worden. 

De voordelen van een positionering zijn dat je met je uniek DNA een inhoudelijk onderscheid maakt op je concurrentie. Tevens vormt je positionering ook een goedgekeurd inhoudelijk kader dat je verder helpt in consistent communiceren. En dat bespaart je heel wat tijd. 

Hoe werkt het?

Deze workshop maakt gebruik van beelden en woorden. Als eerste stap kiest elke deelnemer een 5-tal beelden uit. Wanneer iedereen voor zichzelf een keuze heeft gemaakt, luisteren we één voor één naar het waarom van de keuze. “Ik koos dit beeld omdat…”. Zo komt iedereen gelijk aan bod. Foute associaties zijn er niet, want het gaat om de persoonlijke visie van elke deelnemer. Na de individuele keuze van en uitleg bij de beelden, beslist u onder elkaar welke beelden er uitvallen om zo 4 à 5 beelden over te houden waar iedereen achter kan staan.

Interessant aan dit deel van de oefening is het feit dat iedereen van elkaar hoort hoe hij/zij het bedrijf/merk percipieert. Doel van de oefening is onder meer om de neuzen van het gehele team in dezelfde richting te krijgen. 

Daarna doen we hetzelfde met woorden. 

Nu is het tijd om de woorden en de beelden te matchen. Dit is een fase in de oefening die altijd heel vlot verloopt. De groep zit dan al op eenzelfde golflengte en dit is snel geklaard. 

Naar de kern

Met deze woorden en beelden schrijft Proud Mary een unieke positioneringstekst: beknopt en to-the-point. Deze tekst is de kern van de volledige positionering. Hij is ook de basis voor alle komende communicatie(tools). Het is het inhoudelijke fundament, jullie dagelijkse houvast. 

Naast de beknopte positioneringstekst is er ook per positioneringswaarde een tekst die dieper ingaat op de inhoud van de waarde zelf. Zo kan je altijd nog eens terugblikken op de afzonderlijke betekenis per waarde.

Deze workshop vormt de eerste stap in zowel ons branding- als campagnetraject.

Your place or mine? Or online?

Vaak kiezen bedrijven ervoor om de workshop bij Proud Mary te laten doorgaan. Voordeel hierbij is dat de deelnemers buiten hun dagelijkse werkcontext geplaatst worden. Zonder storende mails of telefoontjes  krijg je een betere focus.

Voor bedrijven met meerdere vestigingen werkten we ook een online tool uit die toelaat om de workshop uit te voeren op je computer. Ook in dat geval werken wij jouw unieke positioneringstekst uit. Zo combineer je het gemak van online met een persoonlijke service.

CONTACT

bel ons 0497 55 15 09 of 051 80 77 90

mail ons tina@proudmary.be

Of kom langs

Je kan Proud Mary vinden in de Sint Petrus en Paulusstraat 61. Sla je afrit 7 Haven af, dan neem je de Mandellaan, rij je de spoorweg over richting Rumbeke en kom je erop uit. Heb je afrit 6 genomen, Roeselare-Rumbeke dan rij je via de N36, de Oekensestraat in, langs de markt van Rumbeke de Sint Petrus en Paulusstraat in. Wij zitten op de hoek.

Sint Petrus en Paulusstraat 61
8800 Roeselare

Facturatiegegevens

bvba Admiraal - Proud Mary - Sint Petrus en Paulusstraat 61 - 8800 Roeselare
BE 0838.936.766 - IBAN BE 89 00 16 5020 1685 - BIC GEBA BE BB

Sluiten