Menu

Awareness campagne voor Bonrill Finest Veggies

PRINT EN DIGITAL DESIGN

Bonrill creëert heerlijke vegetarische spreads met een vis- of vleestextuur. Maar hoe zorg je ervoor dat dit lekkers ook effectief in het winkelkarretje belandt?

Paddestoelen vormen de basis: lokaal, vezelrijk en voedzaam. Ideaal voor vege- en flexitariërs die eens wat anders willen dan sojaproducten. Colruyt gelooft in het potentieel van dit product en biedt sinds kort de Sea Salad versie aan in hun koelrekken als alternatief voor krabsalade.

Maar hoe zorg je ervoor dat het ook effectief in het winkelkarretje belandt? Zeker nu de launch net samenviel met de start van de Corona-crisis en winkelen beperkt werd in tijd.

Enkel hopen op visibiliteit in de winkelrekken was onvoldoende.

Op het winkelpunt zelf was het aanbrengen van POS-materiaal niet haalbaar. Hoe haal je dan niettemin het maximum uit een beperkt budget? We moesten mensen al vóór hun bezoek aan de winkel kennis laten maken met onze spread. Adverteren op sociale media, met name Facebook en Instagram, is dan de ideale manier om dit te bereiken.

De creatie

Een spotje draaien op een tropisch eiland is altijd leuk, maar wat als timing en budget dat niet toelaten? Art Director Caroline kreeg een packshot en een sfeerfoto en schudde een 10” video uit haar mouw. Alle troeven en praktische info netjes in één boodschap verpakt.

De targetting

We creëerden onze persona en bouwden haar profiel na door gebruik te maken van het in- en uitsluiten van gedrags- en interessedoelgroepen die Facebook en Instagram ons aanbieden. Daarbij hielden we al vooraf rekening dat we in een tweede fase onze doelgroepen verder zouden optimaliseren om de resultaten aan te scherpen.

De campagnedoelen

De juiste doelen maken of breken een campagne. We kozen in eerste instantie voor het verhogen van de merkbekendheid. In een tweede fase zorgden we voor een grotere betrokkenheid door slim gebruik te maken van de verzamelde data rond video-engagement.

De resultaten

De campagne bereikte 167.520 personen.
In totaal werden onze advertenties 735.895 keer vertoond.
Onze doelgroep kreeg de advertentie gemiddeld 4,39 keer te zien.
55.298 keer werd de video volledig bekeken. Best straf als je weet dat een 2 seconden view al beschouwd wordt als een prestatie.

Durf je raden wat het advertentiebudget was?

Kan jouw sociale mediacampagne wat extra smaak gebruiken?

Contacteer Tina op +32 497 55 15 09.

CONTACT

bel ons 0497 55 15 09 of 051 80 77 90

mail ons tina@proudmary.be

Of kom langs

Je kan Proud Mary vinden in de Sint Petrus en Paulusstraat 61. Sla je afrit 7 Haven af, dan neem je de Mandellaan, rij je de spoorweg over richting Rumbeke en kom je erop uit. Heb je afrit 6 genomen, Roeselare-Rumbeke dan rij je via de N36, de Oekensestraat in, langs de markt van Rumbeke de Sint Petrus en Paulusstraat in. Wij zitten op de hoek.

Sint Petrus en Paulusstraat 61
8800 Roeselare

Facturatiegegevens

bvba Admiraal - Proud Mary - Sint Petrus en Paulusstraat 61 - 8800 Roeselare
BE 0838.936.766 - IBAN BE 89 00 16 5020 1685 - BIC GEBA BE BB

Sluiten