Herpositionering

Het kan best zijn dat de positionering die je ooit hebt gekozen, niet langer klopt met het bedrijf en de uitdagingen waar je nu voor staat. Tijd voor een herpositionering.

Als je een aantal jaren bezig bent als ondernemer, kan het gebeuren dat je bedrijf door omstandigheden serieus is veranderd. Geëvolueerd door de lancering van nieuwe producten of door het aanbieden van nieuwe diensten. De trends in jouw sector of de marktomstandigheden hebben je in een andere richting geduwd. Er zijn meer of nieuwe, sterkere concurrenten verschenen. Een aangepaste wetgeving heeft je al dan niet gedwongen om een bepaalde richting uit te gaan… Of er is nood aan een meer hedendaagse positionering zoals bij MUM Flowers... Of je hebt een overname of fusie achter de rug en hebt nood aan een nieuwe overkoepelende positionering zoals Visix Brand Shiners of Truckador.

Tijd voor een herpositionering
Als je al even bezig bent, kan het zijn dat de toen gekozen positionering niet langer klopt met het bedrijf en de uitdagingen waar je nu voor staat. Tijd voor een herpositionering dus. Zodat je opnieuw een gepaste positie op de markt kiest die onderscheidend, uniek en inspirerend is voor jouw beoogde klanten. De werkwijze voor een herpositionering is gelijklopend met die van een gewone positionering.

Uniek DNA
Met een positioneringsoefening streven we ernaar om een uniek DNA te definiëren voor jouw merk of bedrijf. Een extern communicatie-DNA dat je sterk onderscheidt van je concurrenten zodat potentiële klanten weten waarom ze voor jou moeten kiezen. En dan bedoelen we een veel uniekere boodschap dan een goede prijs-kwaliteitverhouding en een correcte service, want daar komt iedereen mee af. Nemen we het voorbeeld van water. Water is altijd vloeibaar, transparant en uiteraard om te drinken. Spa Reine kiest echter voor de positionering 'zuiver bronwater', Perrier voor 'het water met een hoekje af', Bru voor 'het parelende water dat het eten laat smaken' ... de gekozen invalshoek bepaalt de rest van hun communicatie en de daaruit volgende acties. Een duidelijk en uniek verhaal maakt dat de consument makkelijker zijn keuze maakt. En dat je als onderneming trots bent op waar je voor staat.

Ja, ik wil meer info over herpositionering

het eindresultaat

Het eindresultaat van een herpositioneringsoefening is een "brandfundamental report". Daarin staan de positioneringsbegrippen van het merk of bedrijf beschreven. Dat rapport is tevens het inhoudelijke kader voor de rest van alle communicatie. En meteen ook de basis van waaruit alle creatieve communicatietools worden ontwikkeld.

Afbeelding
PM_Positionering

Voor wie?

Organisaties die hun positionering scherper, afgelijnder willen zetten.

Bedrijven die de nood voelen aan een vernieuwde positionering om te blijven groeien.

MAAK GEBRUIK VAN DE KMO PORTEFUILLE

De kmo-portefeuille is een subsidiemaatregel waardoor je – als ondernemer – financiële steun krijgt voor de aankoop van diensten die de kwaliteit van je onderneming verbeteren. Consultancy valt hier ook onder.

Ontdek hier meer

Deze workshop vormt de eerste stap in zowel het branding- als het campagne traject

Tina Fabry Proud Mary over ons
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed a sagittis erat. Morbi euismod, urna non placerat commodo, augue lorem facilisis dolor, a condimentum sem eros a nisi. Vivamus convallis diam non arcu egestas, sed porta nisi molestie.
Persoon X
Proud Mary

Ik wil gecontacteerd worden

BV Admiraal - Proud Mary
Sint Petrus en Paulusstraat 61
Roeselare
051 80 77 90

schrijf je in op onze nieuwsbrief

Je vindt ons hier

BV Admiraal - Proud Mary
Sint Petrus en Paulusstraat 61
Roeselare
051 80 77 90
tina@proudmary.be

BE 0838.936.766
IBAN BE89 0016 5020 1685
BIC GEBA BE BB